Electra 7 Internet Banking felhasználói kézikönyv
Tartalom
1. Általános információk
1.6. Súgó
2. Menü
2.10. Súgó
3. Általános tudnivalók a megbízások rögzítéséről és beküldéséről
1. Általános információk
1.1. Bejelentkezés és kijelentkezés
1.1.1. Bejelentkezés
A szolgáltatás igénybevételéhez be kell jelentkeznie a rendszerbe.
A bejelentkezéshez a bejelentkezés képernyőn meg kell adnia a bejelentkezéshez szükséges adatokat. Az alábbi lehetőségek közül lehet választani a felületen lévő gombok segítségével: bejelentkezés jelszóval, bejelentkezés ViCA alkalmazással vagy bejelentkezés iPad, tablet, telefon eszközökkel.

Amennyiben Ön csoportkóddal és felhasználói névvel rendelkező felhasználó, akkor a Felhasználói azonosító nevű mezőben kettősponttal elválasztva adja meg csoportkódját, majd felhasználónevét, vagy amennyiben a szerződéskötés alkalmával 'Alias név' használatát kérte, akkor annak megadása szükséges. A Bejelentkezési jelszó mezőbe gépelje be jelszavát.
Amennyiben hibás adatokat ad meg, "Hibás adatok. A bejelentkezés sikertelen." hibaüzenetet fog kapni. Ismételt bejelentkezéshez kattintson a Újra gombra és a bejelentkezés képernyőn adja meg adatait mégegyszer.
Figyelem: Amennyiben a jelszavát háromszor hibásan adja meg, a rendszer kitiltja Önt a szolgáltatásból. Ebben az esetben vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal!

Bejelentkezési jelszavát bármikor megváltoztathatja a Beállítások/Bejelentkezési jelszó módosítása menüpont segítségével.

ViCA alkalmazással történő belépés esetén csak Felhasználói azonosítóját szükséges megadnia, majd az alkalmazásban tudja jóváhagyni bejelentkezését.

Ha a mobil eszközökön történő bejelentkezést választja, akkor az oldal átirányít az Electra 7 Mobilbankba. További segítséghez az Electra 7 Mobilbank Felhasználói Kézikönyvét használhatja.
1.3. A szolgáltatás nyelvének választása
A szolgáltatás magyar, angol és német nyelven érhető el.
A szolgáltatás nyelvének kiválasztásához kattintson a képernyők jobb felső sarkában található MAGYAR, ENGLISH vagy DEUTSCH feliratokra.
A szolgáltatás nyelvének kiválasztása a Beállítások/Nyelv kiválasztása menüpont segítségével is történhet. Ebben az esetben a megjelenő oldalon kattintson a kívánt nyelv feliratára vagy zászlójára, és a rendszer a kívánt nyelvre fog átváltani.
A nyelvet bejelentkezéskor is kiválaszthatja, itt az adatok beírása előtt kattinson a képernyő jobb felső sarkában található MAGYAR, ENGLISH vagy DEUTSCH feliratokra.
1.4. Nyomtatás
A rendszerben lehetőség van bizonyos megjelenített adatok nyomtatására is. A nyomtatás során az adatok nyomtatóbarát, könnyen áttekinthető formában jelennek meg. A nyomtatható formátum nem tartalmazza továbbá a menüt és a fejlécet, így csak a valóban fontos adatok fognak megjelenni a nyomtatón.
Amennyiben valamely oldal nyomtatható formában is elérhető, az adott oldalon egy nyomtató ikon jelenik meg. Általában egy-egy nyomtatható oldal többféle formában is nyomtatható. Az ikonra kattintva megjelenik a lehetséges formátumok listája, amelyből valamelyikre kattintva egy új ablakban megjelenik az oldal nyomtatóbarát verziója.
Ezzel az oldallal semmi tennivalója nincs, betöltődés után automatikusan kinyomtatja önmagát. Önnek egyedül a böngészőprogram megnyíló nyomtatóablakában egy nyomtatót kell kiválasztania. A nyomtatás végén ez az ablak automatikusan becsukódik. Ha a nyomtatóablakban a Mégsem gombra kattint, akkor megszakíthatja a műveletet, ilyenkor nem fog az adat megjelenni a nyomtatóján.
A böngészőprogramok alapértelmezés szerint egy oldal nyomtatásakor az oldal fej- és láblécében számos információt is kinyomtatnak, így többek közt a nyomatás dátumát, oldalszámot, az oldal címét, stb. Ezeket ki lehet kapcsolni böngészőprogramjának File (Fájl) menü Page Setup (Oldalbeállítás) menüpontja segítségével.
Előfordulhat, hogy a böngészőprogram alapbeállítási mellett bizonyos adatok nem férnek ki az oldalra, és a jobb szélén lévő adatok nem jelennek meg. Ebben az esetben válassza ki az előbb említett menüpontot. Itt állítsa a jobb és bal oldali margók (Margins, Left, Right) méretét kisebbre, hogy az adatok kiférjenek a papírra.
1.5. Adatok exportja
A rendszerben lehetőség van bizonyos megjelenített adatok exportálására is. Az export során egy kötött formátumú fájl jön létre az Ön számítógépén.
Fontos! Az export funkció használata során az Ön pénzügyi adatai - számítógépének beállításaitól függően - mások által is hozzáférhető file-okba kerülnek. Az adatainak védeleme érdekében gondoskodjon arról, hogy ezekhez a file-okhoz illetéktelenek ne tudjanak hozzáférni, valamint lehetőleg kerülje az export funkció ismeretlen gépen (pl. internet kávézó) történő használatát!

Amennyiben lehetőség van az Ön által megtekintett információ exportálására, akkor az oldalon egy "floppy lemez" ikon jelenik meg. Kattintson rá erre! Az ikonra kattintva megjelenik a lehetséges formátumok listája. A megfelelő formátumú exportfile elkészítéséhez kattintson a jobb egérgombbal a megfelelő formátum nevére és válassza ki a Cél mentése más néven menüpontot. Ekkor válassza ki, hogy melyik könyvtárba és milyen néven kívánja a fájlt menteni.
Ha az adott formátumra az egér bal gombjával kattint, akkor a böngészőprogram az Ön számítógépének beállításainak megfelelően az exportfile-név kiterjesztésének alapján megpróbálja a file-t egyből megnyitni. Ha az adott kiterjesztéshez nem talál megjelenítő-programot, akkor felajánlja a mentés lehetőségét, de előfordulhat, hogy olyan programmal akarja megjeleníteni, amely ezt a file-t nem tudja értelmezni, így érdemes mindig a jobb egérgombos változatot használni.
Az exportformátumok listáját tartalmazó kis ablak bezárásához kattintson az annak jobb felső sarkában található 'x' ikonra!
2. Menü
2.3. Információkérés
2.5. Megbízások kezelése
2.5.1. Megbízások listája
Ebben a menüpontban az ügyfél rögzített, de a bankba még nem beküldött megbízási csomagjainak listáját lehet megtekinteni.
A Megbízások listája menüpontra kattintva megjelenik a rögzített megbízások listája. A listában információ kapható a főbb adatok mellett arról, hogy a csomag alá van-e írva, importált-e.
Egy csomagra kattintva további információkhoz juthat az adott csomagról.
A kattintás hatására több gomb is megjelenik:
A Megnézés gombra kattintva tekintheti meg a csomag teljes tartalmát.
A Módosítás gombra kattintva módosíthatja a csomag tartalmát.
A Törlés gombra kattintva egy jóváhagyó kérdés után a csomag törlődik.
Amennyiben a csomag alá van írva az Aláírások törlése gombra kattintva a csomagról törölhetők az egyes aláírások.
Az Átdátumozás gombra kattintva a csomag tervezett elküldési dátumát változtathatja meg.
A Közös területre tesz gombra kattintva a csomag az úgynevezett közös területre kerül.
A lista végén a jelenleg közös területen lévő csomagok találhatóak. Egy ilyen csomag mellett lévő lefelé mutató nyíl hatására megjelenő Átvesz gombra kattintva a csomag a közös területről lekerül.
A lista alján található Csomagok aláírása gombra kattintva a megjelenő oldalon írhat alá csomagokat.
Csomagok aláírásához ezen az oldalon kattintson az aláírandó csomagokra, adja meg SMS kódját, majd kattintson Rendben gombra.
A Mégsem gomb hatására a megbízások listájára jut vissza.
Szintén a megbízási csomagok listája alján található Csomagok elküldése gombra kattintva a megjelenő oldalon aláírt csomagokat küldhet be a bankba.
Beküldéshez kattintson a beküldendő aláírt csomagokra, majd kattintson a Rendben gombra.
A Mégsem gomb hatására a megbízások listájára jut vissza.
Mind az aláíró, mind a beküldő oldalon lehetősége van egy-egy csomagra kattintva a csomag teljes tartalmának megtekintésére is.
2.7. Elküldött megbízások
Ebben a menüpontban tekintheti meg a bankba beküldött megbízásokat és azok állapotait (státuszait).
2.8. Beállítások
2.8.1. Bejelentkezési jelszó módosítása
Minden nem ViCA alkalmazást használó felhasználó saját bejelentkezési jelszóval rendelkezik. A jelszavát mindenkinek nagyon titkosan kell kezelnie. A bejelentkezési jelszavak csak a szerver számítógépen vannak nyilvántartva, mégpedig oly módon kódolva, hogy azt senki - beleértve a banki alkalmazottakat - sem tudja elolvasni.
Minden felhasználónak kötelezően meg kell változtatnia bejelentkezési jelszavát az Electra 7 Internet Bankingbe való első bejelentkezés alkalmával, illetve erre a program a későbbiekben is lehetőséget biztosít.
A Bejelentkezési jelszó módosítása menüpontra kattintva a megjelenő oldalon változtathatja meg bejelentkezési jelszavát.
A bejelentkezési jelszó választására vonatkozó paraméterek számlavezető hitelintézetenként eltérhetnek, így az aktuális, Önre vonatkozó jelszó policy elemeiről számlavezetője tud felvilágosítást adni, illetve a programfelület nem is engedélyezi ettől eltérő jelszó megadását.
Begépelés közben a képernyőn * karakterek jelennek meg, hogy illetéktelenek ne tudják leolvasni a képernyőről az Ön új jelszavát. Az új jelszó begépelését meg kell ismételnie a véletlen elírások kiküszöbölése érdekében.
A Mégsem gombra kattintva az Áttekintő oldalra jut és a módosítás nem történik meg.
A Rendben gombra kattintva a jelszó ellenőrzése és módosítása megtörténik. A bejelentkezési jelszó sikeres megváltozásáról nyugtázó üzenetet kap.
3. Általános tudnivalók a megbízások rögzítéséről és beküldéséről
Az Electra 7 Internet Banking szolgáltatás segítségével Ön megbízásokat adhat a banknak.
Ennek érdekében először rögzítenie kell egy megbízást, majd hitelesítenie kell azt, végül be kell küldenie a bankba.
Azonnali beküldésnél Ön rögzít egy megbízást, aláírja és a megbízás automatikusan továbbítódik a bankba. Ebben az esetben a megbízást a rendszer nem tárolja, utólagos módosítása nem lehetséges.
Csomagképzés során Ön úgynevezett megbízási csomagokat hoz létre. Ezek a csomagok a megbízás típusától függően egy vagy több megbízást tartalmazhatnak.
Azok a megbízások, amelyek fejlécadatai azonosak egy megbízási csomagot alkotnak. A fejlécadatok közé az elküldés tervezett dátuma, a minősítés, a terhelt számla száma és a megbízás típusa tartoznak.
Ezeket a csomagokat nem kell azonnal aláírnia és elküldenie a bankba.
Ezeket akár egy későbbi időpontban is aláírhatja, sőt akár több csomagot is alá tud írni egyszerre.
Ezt a módszert válassza, ha egyszerre több azonos típusú megbízást akar a banknak adni vagy esetleg egy másik felhasználó fogja aláírni a megbízásokat vagy csak egy későbbi időpontban szeretné a megbízást a bankba küldeni.
3.1. Megbízások azonnali beküldése
Egy megbízás rögzítéséhez ki kell választania a rögzítendő megbízás típusának megfelelő funkciót. Ezt a menü segítségével teheti meg. Az Új megbízás menüben válassza ki, hogy milyen típusú megbízást kíván adni a banknak. A funkció kiválasztása után ki kell töltenie a megjelenő, adott típusú megbízásnak megfelelő űrlapot. Amennyiben az adott megbízás esetén engedélyezett a sablon segítségével való kitöltés, az oldalon megjelenő Sablonok gomb segítségével az űrlapot sablon alapján is ki lehet tölteni. Ehhez a gomb megnyomása után megjelenő sablonlistából válassza ki a kívánt sablont, és nyomja meg a Rendben gombot. A dátumokat úgy is megadhatja, hogy a dátumbekérő mező melletti naptár ikonra kattintva a megjelenő naptárban a kívánt napra kattint. Amennyiben az kitöltött űrlapból sablont szeretne készíteni nyomja meg a Sablon készítés gombot, majd adjon nevet a sablonnak és mentse azt a Rendben gomb megnyomásával.
Az űrlap kitöltése után nyomja meg az Azonnali beküldés gombot.
Ha a kitöltött űrlap tartalmilag vagy formailag hibás, akkor az űrlap fölött megjelenik egy hibalista, amely alapján kijavíthatja az adatokat.
Ha az adatok tartalmilag és formailag helyesek, akkor ha SMS kóddal ír alá, megkapja a mobiltelefonjára az aláíráshoz szükséges kódot, melyet be kell gépelnie a megadott mezőbe. A kapott kód érvényességi ideje 5 perc, ennyi idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy felhasználja azt, ezután már nem fogadja el a rendszer.
Amennyiben ViCA alkalmazással ír alá, akkor ott tudja hitelesíteni csomagját. Ez esetben az alkalmazás elindításának szükségesséről tájékoztat a felület.
A Rendben gombra kattintva a megbízás továbbítódik a bankba.
3.2. Megbízások rögzítése csomagképzéssel
Megbízások rögzítéséhez ki kell választania a rögzítendő megbízás típusának megfelelő funkciót. Ezt a menü segítségével teheti meg.Az Új megbízás menüben válassza ki, hogy milyen típusú megbízást kíván adni a banknak. A funkció kiválasztása után ki kell töltenie a megjelenő, adott típusú megbízásnak megfelelő űrlapot. Amennyiben az adott megbízás esetén engedélyezett a sablon segítségével való kitöltés, az oldalon megjelenő Sablon kiválasztása gomb segítségével az űrlapot sablon alapján is ki lehet tölteni. Ehhez a gomb megnyomása után megjelenő sablonlistából válassza ki a kívánt sablont, és nyomja meg a Rendben gombot. A dátumokat úgy is megadhatja, hogy a dátumbekérő mező melletti naptár ikonra kattintva a megjelenő naptárban a kívánt napra kattint. Amennyiben az kitöltött űrlapból sablont szeretne készíteni nyomja meg a Sablon készítés gombot, majd adjon nevet a sablonnak és mentse azt a Rendben gomb megnyomásával.
Az űrlap kitöltése után nyomja meg a Csomagba gombot.
Ha a kitöltött űrlap tartalmilag vagy formailag hibás, akkor mindkét beküldési módnál az űrlap fölött megjelenik egy hibalista, amely alapján kijavíthatja az adatokat.
Ha az adatok tartalmilag és formailag helyesek, akkor a rendszer tájékoztatja, hogy a megbízás mely csomagba került, ezután a megbízások listájához jut.
Figyelem! A rögzített csomag nem továbbítódik automatikusan a bankba. A csomagot alá kell írni a megfelelő funkció segítségével, majd beküldeni a bankba.